AKTUALNOŚCI

  • 05

    sierpień

    2019

    Internetowe Konto Pacjenta

– zaloguj się/ załóż konto (https://pacjent.gov.pl/
Możesz to zrobić przez swój bank lub profil zaufany
Zweryfikuj swój telefon , a wtedy kody recept będziesz odbierał na swoim telefonie co wyklucza już wizytę w poradni po odbiór kodu recepty
https://pacjent.gov.pl/

Jak zrealizować e-receptę?

Jako posiadacz Internetowego Konta Pacjenta (IKP), możesz zrealizować e−recepty na kilka sposobów. Przede wszystkim samodzielnie wybierasz formę komunikacji na swoim koncie w IKP: wiadomość SMS i/lub wiadomość e−mail.

1. W przypadku wyboru komunikacji SMS: otrzymasz na podany numer telefonu komórkowego 4-cyfrowy kod PIN, który podajesz wraz z własnym numerem PESEL w aptece w celu realizacji e−recepty lub pakietu e−recept. Po podaniu tych danych farmaceuta odszuka w systemie e−receptę/pakiet e−recept i może ją zrealizować. W przypadku omyłkowego skasowania SMS-a, masz dostęp do kodu dostępowego również w IKP w Szczegółach recepty.

2. Analogiczna sytuacja wystąpi w przypadku wyboru komunikacji poprzez wiadomość e−mail. Wówczas na wskazany adres e−mail otrzymasz plik zawierający w wersji PDF wydruk informacyjny o receptach w pakiecie, dzięki któremu będziesz mógł zrealizować e−receptę lub pakiet e−recept, analogicznie jak w przypadku posiadania wydruku w formie papierowej. Wystarczy, że w aptece wyświetlisz na ekranie telefonu lub tabletu kody dostępowe do pakietu e−recept lub do pojedynczej e−recepty, aby farmaceuta mógł zeskanować je czytnikiem kodów w celu realizacji.

3. Jeśli wyrazisz taką wolę, możesz otrzymać wydruk informacyjny o receptach w pakiecie podczas wizyty w gabinecie lub samodzielnie wydrukować ze swojego konta IKP wydruk informacyjny. Aby zrealizować e−receptę lub pakiet e−recept wystarczy, że przekażesz wydruk farmaceucie, który zeskanuje kod dostępowy pakietu, jeśli chcesz wykupić wszystkie leki z pakietu lub kod dostępowy do pojedynczej e−recepty jeśli chcesz wykupić tylko jeden lek .
Pacjent nie posiadający IKP może zrealizować pakiet e−recept lub pojedynczą e−receptę wyłącznie na podstawie wydruku informacyjnego o receptach w pakiecie, który uzyska od Wystawcy e−recepty podczas wizyty w gabinecie. W celu realizacji pakietu e−recept farmaceuta zeskanuje klucz dostępowy pakietu (kod kreskowy), wówczas cała lista leków zostanie wyświetlona w systemie aptecznym. W przypadku, gdy Pacjent będzie chciał wykupić w danej aptece tylko jeden lek z pakietu e−recept, farmaceuta zeskanuje klucz dostępowy (kod kreskowy) do konkretnej e−recepty.

Jak zrealizować e−skierowanie?
Jako posiadacz Internetowego Konta Pacjenta (IKP), możesz rozpocząć realizację e−skierowania na kilka sposobów. Przede wszystkim samodzielnie wybierasz formę komunikacji na swoim koncie w IKP: wiadomość SMS i/lub wiadomość e−mail.

1. W przypadku wyboru komunikacji SMS: otrzymasz na podany numer telefonu komórkowego 4-cyfrowy kod PIN, który podajesz wraz z własnym numerem PESEL w placówce medycznej w celu rozpoczęcia procesu realizacji e−skierowania. Po podaniu tych danych pracownik medyczny może przyjąć e−skierowanie w danej placówce. W przypadku omyłkowego skasowania SMS−a, masz dostęp do kodu dostępowego również w IKP w Szczegółach skierowania.

2. Analogiczna sytuacja wystąpi w przypadku wyboru komunikacji poprzez wiadomość e−mail. Wówczas na wskazany adres e−mail otrzymasz plik zawierający w wersji PDF wydruk informacyjny o skierowaniu, dzięki któremu będziesz mógł rozpocząć realizację e−skierowania, analogicznie jak w przypadku posiadania wydruku w formie papierowej. Wystarczy, że w placówce medycznej podasz kod (PIN + PESEL) do e−skierowania pracownikowi medycznemu w celu rozpoczęcia procesu realizacji.
3. Jeśli wyrazisz taką wolę, możesz otrzymać wydruk informacyjny o skierowaniu podczas wizyty w gabinecie lub samodzielnie pobrać ze swojego konta IKP wydruk informacyjny. Aby rozpocząć realizację e−skierowania wystarczy, że w danej placówce medycznej przekażesz pracownikowi medycznemu kod (PIN + PESEL) e-skierowania.
Pacjent nie posiadający IKP może zrealizować e-skierowanie wyłącznie na podstawie wydruku informacyjnego, który uzyska od Wystawcy skierowania podczas wizyty w gabinecie. W celu rozpoczęcia procesu realizacji e-skierowania przekazuje pracownikowi medycznemu kod dostępowy (PIN + PESEL) skierowania w wybranej placówce.

Co oznaczają statusy e−skierowania?
Każde e−skierowanie ma tzw. status, który oznacza, stopień zaawansowania realizacji e−skierowania.

1. Wystawione – e−skierowanie została wystawione i należy zwrócić się z nim do odpowiedniej placówki medycznej.

2. Zrealizowane – e−skierowanie zostało zrealizowana przez daną placówkę, a jego historię możemy zobaczyć w szczegółach skierowania.

3. U realizatora – e−skierowanie zostało przyjęte przez realizatora, ale jeszcze nie zostało przez niego zrealizowane, tym samym nie można go przekazać do realizacji w innej placówce medycznej.

4. Anulowane – Wystawione e−skierowanie zostało anulowane i nie ma możliwości jego realizacji.

KONTAKT

Informacja o cookies Zamknij informację o cookies
Ta strona korzysta z plików cookies(ciasteczek). Aby dowiedzieć się więcej na temat samych plików, sposobu ich używania oraz polityce prywatności, kliknij w dowiedz się więcej.