Naszą działalność rozpoczęliśmy w 1996 roku, kiedy Prezes Zarządu dr n. med. Marcin Bujak stworzył w Katowicach pierwszą na Śląsku jednostkę/poradnię medycyny rodzinnej pod nazwą Family Sana. Jako kierownik Zakładu Medycyny Rodzinnej w Śląskiej Akademii Medycznej prowadził szkolenia i staże dla lekarzy, którzy specjalizowali się w zakresie medycyny rodzinnej. To w Katowicach zostały stworzone warunki i podwaliny do wieloletniego kształcenia młodych lekarzy, a pacjenci mogli korzystać z profesjonalnej opieki zgodnej z nowoczesnymi standardami. Następnie w naszej placówce została stworzona poradnia immunologiczna i hematologiczna, której jest diagnozowanie i leczenie nietypowych przypadków z często zagadkowymi objawami.
Pracę w branży medycznej postrzegamy przede wszystkim przez pryzmat pracy z ludźmi i dla ludzi, co jest dla nas niepowtarzalną zaletą. Ten przywilej nie ogranicza się jedynie do kontaktów na płaszczyźnie klient – sprzedawca, jak dzieje się to w innych branżach zawodowych. Naszym priorytetem jest pomoc pacjentowi w jego problemie, a nie realizowanie procedur medycznych, które „leczą” pesel a nie człowieka. Dążymy do poznania pacjenta jako człowieka, który ma swoją historię, problemy, sytuację rodzinną czy ekonomiczną. Tylko w ten sposób możemy skutecznie pomagać ludziom. Mając pełny obraz pacjenta i jego najbliższego otoczenia możemy aplikować leczenie indywidualnie, dostosowane do sytuacji naszego podopiecznego. Z naszego długoletniego doświadczenia w leczeniu wszystkich grup społecznych, wiemy kto i w jakim zakresie potrzebuje pomocy. Dużą uwagę przywiązujemy do wczesnego wykrywania chorób i dysfunkcji, których prawidłowe i szybkie diagnozowanie daje szanse na szybszy powrót do zdrowia i pochłonięcie mniejszych kosztów systemu opieki zdrowotnej jak i portfela pacjenta. Dlatego często będziemy organizować akcje profilaktyczne, warsztaty, bądź szkolenia, żeby pacjent wiedział jak zapobiegać i radzić sobie ze swoimi dolegliwościami
Stale rozwijamy naszą działalność i codziennie wdrażamy nowe rozwiązania, tworząc nowe standardy w opiece medycznej. Staramy się także być organem, który pomaga w przekazywaniu pomocy. Wypracowane zaufanie u naszych pacjentów owocuję prospołecznymi zachowaniami. W tym miejscu należą się duże podziękowanie dla naszej grupy pacjentów, którzy regularnie przynoszą do nas np. ubrania w ramach corocznych porządków. Mówiąc nam – wy wiecie komu to dać. Z takich gestów korzystają osoby, które mają słabszy okres w swoim życiu, nie powodzi im się najlepiej lub są rodziną wielodzietną w trudnej sytuacji materialnej.